2013. április 5., péntek

Tojásos, baconos kenyér

Az eredeti receptre, a Nők lapja konyha márciusi számában bukkantam rá, de egy kicsit változtattam rajta. A bacont én nem a tésztába, hanem a töltelékbe kevertem és a tölteléket felturbóztam apróra vágott újhagymával és reszelt sajttal. Az eredmény, egy fantasztikusan finom kenyér!
Hozzávalók:

   a tésztához:
  • 8 dkg Rama
  • 2,5 dl langyos víz
  • 3 dkg élesztő
  • 1 evőkanál cukor
  • 40 dkg finomliszt
  • 10 dkg rétesliszt
  • 1 evőkanál só
  • 2 tojás, + 1 tojás a kenéshez
   a töltelékhez:
  • 7 főtt tojás 
  • 5-6 szál újhagyma felkarikázva
  • 20 dkg bacon
  • 3 evőkanál tejföl
  • 1 evőkanál mustár
  • 1 csapott evőkanál liszt
  • só, bors ízlés szerint
A margarint egy serpenyőben felolvasztjuk és megpirítjuk benne az csíkokra vágott bacont. Hűlni hagyjuk. A víz felébe tesszük a cukrot és a morzsolt élesztőt, felfuttatjuk. A kétféle lisztet összekeverjük a sóval, hozzáadjuk a rámát amiben a bacont pirítottuk, majd a 2 tojást. A felfutott élesztővel és a maradék vízzel tésztává dagasztjuk. Langyos helyen a duplájára kelesztjük. A tésztát lisztezett felületen tepsi méretűre nyújtjuk, nekem ez kb. 30x40 cm volt.
A töltelék gyorsan elkészül. A főtt tojásokat apróra felkockázzuk, vagy villával összetörjük. Ízesítjük a tejföllel, mustárral, sóval, borssal, újhagymával és a pirított baconnel, és 1 csapott evőkanál liszt hozzáadásával jól elkeverjük. Egyenletesen a kinyújtott tésztára kenjük. Megszórhatjuk reszelt sajttal is! A tésztát, mint a bejglit feltekerjük és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. A tetejét lekenjük egy felvert tojással és villával megszurkáljuk. Így is megreped a teteje sütés közben, de ez semmit sem ront a kenyéren! Sőt :-)!
Előmelegített sütőben szép pirosra sütjük!

Jó étvágyat!

Alig vártuk, hogy felvághassuk :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése