2012. június 14., csütörtök

Mini palacsinta


Sokat gondolkodtam, mi legyen az első recept amit megírok. A családra bíztam a választást. Tegnap este a lányom arra kért süssek neki vacsira mini palacsintát. Hogy milyen is az? Anyukám régen sokszor csinált nekünk bundás almát, ami nagy kedvencem volt. Amikor először kóstolta ezt a kicsi lányom, azt mondta, hogy finom, de neki nem kellene bele az alma:-). Teljesítettem a kívánságát, így születtek meg a mi kis palacsintáink. Persze igyekszem a családom minden tagjának a kedvében járni, így minden alkalommal egy tésztából kétféle finomság kerül az asztalra.




Mini palacsinta és bundás alma

A tészta hozzávalói:

15 dkg finomliszt
1/2 kávéskanál sütőpor
3 evőkanál olaj
2 tojás
egy csipet só
1,2 dl tej

A tojásokat szétválasztom. A fehérjéből a sóval kemény habot verek. A sütőporral elkevert liszthez hozzáadom a tojások sárgáját, az olajat és a tejet, majd simára keverem a tésztát. Végül óvatosan beleforgatom a felvert tojáshabot. Ezzel a tészta el is készült.

Teflon palacsintasütőbe ( így olaj sem kell alá) evőkanállal adagolom a tésztát és kicsi palacsintákat sütök.
Ízlés szerint fahéjas porcukorral, lekvárral, mogyorókrémmel, vagy csokiöntettel tálalható.

Ha megcsináltad a tésztát, javaslom mindenképpen próbáld ki a bundás almát is. Szerintem fantasztikus!
Ehhez már csak annyit kell tenned, hogy meghámozol egy almát, kivájod a közepét (én egyszerűen hámozókéssel szoktam, tökéletes megoldás:-)) majd kb. 1 cm-es karikákra vágod.



Belemártod a tésztába és nem túl forró olajban kisütöd. Nem szabad erős lángon sütni,mert akkor az alma nem puhul meg.
A tálalásnak itt is csak a fantázia szab határt. Fahéjas porcukor, vanília fagylalt...



Jó étvágyat hozzá!



2 megjegyzés: