2012. július 9., hétfő

Rozmaringos kenyér

Jamie Oliver az egyik kedvenc szakácsom. Imádom nézni azt a laza könnyedséget ahogyan főz. Az ő főzőműsorában láttam ezt a receptet. Olyan étvágygerjesztő volt ahogyan készült. Kipróbáltam, azóta ez is a családunk egyik nagy kedvence lett. Amikor sütni kezdem a kenyeret.... Ó azok az illatok:-)!!! A friss kenyér, az olívaolaj, a fokhagyma és a rozmaring illata...Fantasztikus!!
A barátnőméknek a kertben van egy kemencéjük. Jobbnál jobb ételeket készít benne. A nyáron készülünk hozzájuk. Alig várom, hogy ezt a kenyeret kipróbálhassam náluk, kemencében sütve!
Aki teheti, mindenképpen süsse meg! Várom a tapasztalatokat:-)!



Hozzávalók: 


 A tésztához:

  • 1 kg liszt
  • 3 dkg élesztő
  • 2 dkg cukor
  • 2 dkg só
  • kb. 6 dl langyos víz
A tetejére:
  • 0,5 dl olivaolaj
  • 6-8 gerezd fokhagyma
  • 1 ág friss rozmaring
Az élesztőt pici cukorral, langyos vízben megfuttatom. A lisztet, a maradék cukrot, a sót és a felfuttatott élesztőt egy tálba teszem, majd annyi vízzel gyúrok tésztát belőle, hogy se túl kemény se túl lágy ne legyen és a tészta ne ragadjon az edény falára. Ezután letakarva, meleg helyen kb. fél órát kelesztem.
Ha megkelt, a tésztát kézzel jól megütögetem ( nagyon jól levezeti a feszültséget:-)) majd kinyújtom. Én egy 30x40 cm-es tepsibe szoktam sütni, amit előtte vékonyan kiolajozok.
Az olívaolajat a sót a fokhagymát és a letépkedett rozmaring leveleket egy mozsárban jól összekeverem, kissé szétnyomkodom, hogy minél jobban átadják ízüket az olajnak. Ezt ráöntöm a tésztára és az ujjaimmal, jól belenyomkodom.
Előmelegített sütőben megsütöm. Frissen a legfinomabb, amikor még a megsült rozmaring és fokhagyma ropog a tetején. Remélem sikerült hozzá kedvet csinálnom!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése